-
Anlığın Yönetimi İçin Kurallar - René Descartes
1 × 51,00 TL
-
Toplam : 51,00 TL
İDEA KLASİK SET
35 KİTAP
Çeviriler Aziz Yardımlı ve Meriç Mete tarafından. Toplam 4248 sayfada her biri tam metinler içeren 35 adet ürün bulunmaktadır. Kitaplar 1. Hamur kağıda basılı ve 170 × 100 mm boyutlarındadır.
667,50 TL 890,00 TL
Descartes — SÖYLEM
Plutark — THESEUS • ROMULUS
Freud — METAPSİKOLOJİ – 1
Hegel — TİNİN GÖRÜNGÜBİLİMİ (SEÇMELER)
Rousseau — TOPLUMSAL SÖZLEŞME
Descartes — KURALLAR
Plutark — LİKURGUS • NUMA
Freud — METAPSİKOLOJİ – 2
Kant — ARI USUN ELEŞTİRİSİ (SEÇMELER)
Rousseau — EŞİTSİZLİĞİN KÖKENİ
Descartes — MEDİTASYONLAR
Plutark — SOLON • POPLICOLA
Freud — METAPSİKOLOJİ – 3
Hegel — TARİH FELSEFESİ – 1 / GİRİŞ
Rousseau — BİLİMLER VE SANATLAR • EKONOMİ POLİTİK
Plutark — THEMİSTOKLES • CAMILLUS
Freud — METAPSİKOLOJİ – 4
Hegel — TARİH FELSEFESİ – 2 / DOĞU DÜNYASI
Spinoza — TÖREBİLİM – 1
Leibniz — MONADOLOJİ
Plutark — PERİKLES • FABIUS
Newton — PRINCIPIA (SEÇMELER)
Hegel — TARİH FELSEFESİ – 3 / YUNAN VE ROMA DÜNYASI
Spinoza — TÖREBİLİM – 2
John Burnet — MİLETUS OKULU
Plutark — ALKİBİADES • CORIOLANUS
Freud — UYGARLIK VE HOŞNUTSUZLUKLARI
Hegel — TARİH FELSEFESİ – 4 / GERMANİK TİN
Spinoza — TÖREBİLİM – 3
Platon — PARMENİDES
Hegel — DOĞA FELSEFESİ / MEKANİK
Maxwell — ÖZDEK VE DEVİM
Freud — BİR YANILSAMANIN GELECEĞİ
Walter Kaufmann — GOETHE
Hegel — ESTETİĞE GİRİŞ
Sadece bu ürünü satın almış olan müşteriler yorum yapabilir.
James Clerk Maxwell
Özdek ve Devim
Çeviren: Aziz Yardımlı
144 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Maxwell’in “Özdek ve Devim”i (1876, Londra) mekanik üzerine şimdiye dek yazılmış en güzel temel bilimsel çözümlemelerden biri olarak kabul edilir. Fizik biliminin temel kavramları ile başlayarak evrensel yerçekimi kuramına doğru açınan çalışma olasılığı değil gerçekliği, yaklaşıklığı değil sağınlığı, tahmini değil ama bilgiyi hedeflemesinde Bilimin ussal karakterini tüm zamanların en başarılı bilim insanlarının birinin yönteminde sergiler.
G. W. F. Hegel
Tinin Görüngübilimi (SEÇMELER)
ÖNSÖZ • GİRİŞ • DUYU-PEKİNLİĞİ • SALTIK BİLME
Çeviren: Aziz Yardımlı
112 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm; KDV %1
Tinin Görüngübilimi Hegel’in ilk kitabıdır. Schelling’e bir mektubuna göre, “kitabın yazılması Jena savaşından (14 Ekim 1806) önceki gece” tamamlanmıştır. Özellikle pragmatik okuma tarafından ve sık sık politik beklentiler zemininde yeğlenen bu çalışmayı Nürnberg’de 1812-1816 yılları arasında üç bölümde yayımlanan Mantık Bilimi (‘Büyük Mantık’), arkasından Felsefi Bilimler Ansiklopedisi (Heidelberg, 1817), ve Tüze Felsefesi (Berlin, 1821) izledi. Hegel daha sonra Tinin Görüngübilimi’ni “bir gençlik yapıtı” olarak kabul etti, kitabın başlığından “Bilim Dizgesinin Birinci Bölümü” anlatımını kaldırdı, içeriğini Ansiklopedi’nin dizgesel yapısı içerisine yeniden uyarladı. Tinin Görüngübilimi’nin yapıtın kendisi kadar ünlü “Önsöz”ü yapıtın kendisinin tamamlanmasından sonra yazılmıştır.
G. W. F. Hegel
Tarih Felsefesi – 2 — DOĞU DÜNYASI: ÇİN, HİNDİSTAN, PERSİA
Çeviren: Aziz Yardımlı
136 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Hegel’in Tarih Felsefesi üzerine 1822-23 ile 1830-31 arasında verdiği derslerin ilk düzenlemesi felsefecinin ölümünden sonra 1837’de Eduard Gans tarafından ‘Tüm Yapıtlar’ın [Vollständige Ausgabe] parçası olarak yayımlandı. Bundan sonra eldeki tüm gereç 1847’de öğrencilerin ders notlarını Hegel’in kendi elyazmaları ile bütünleştiren Karl Hegel tarafından bir kez daha düzenlendi. Ve bunu Georg Lasson tarafından Hegel’in yapıtlarının ‘Eleştirel Yayım’ının [Kritische Ausgabe] bir bölümü olarak hazırlanan bir başka düzenleme izledi. Tüm bu çabalar doğal olarak eldeki felsefi içeriği yalnızca dışsal olarak toparladılar ve Hegel’in Tarih Felsefesi açıktır ki bu yapısıyla ona verilebilecek son biçimi kazanmış olmaktan uzaktır. Gene de bunun nedeni yalnızca çalışmayı yayıma hazırlayanın Hegel’in kendisi olmaması değildir. Hegel yaşamı boyunca içeriği sürekli olarak geliştirdi, yeniden düzenledi ve onu ideal kurgul biçime ulaştırmaya çalıştı. Ve yalnızca Tarih Felsefesi’nin değil, ama Mantık Bilimi de içinde olmak üzere bütün bir Ansiklopedik Dizgenin bir oluş sürecinde olması Felsefe Tarihinin işinin henüz bitmediğini, Logosun insan bilincinde açınmasının henüz tamamlanmış olmadığını gösterir.
Bu çeviri Karl Hegel’in düzenlemesinden yapıldı.
Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.