Söylem • Kurallar • Meditasyonlar – René Descartes
315,00 TL 420,00 TL
Açıklama
Descartes modern insana iki önemli şey bildirdi: Birincisi kuşkucu dışında herkesi hoşnut edebilecek denli harika görünür: Us tüm insanlarda doğal olarak eşittir. Ama ikincisi doğal bilincin direnci ile karşılaşan ve bu düzeye dek ona kapalı kalan bir noktadır: Bu tanrısal doğaya verdiğiniz biçimler özgür değildir. Eğitiminiz size kötü birer bilinç verir ve bu doğal bilinciniz ile yarattığınız dünyanın durumu yaşamı daha ciddiye almanız gerektiğinin kanıtıdır. Descartes, ussal öncülleri gereği, insan bilincinin evrensel olarak gerçek biçimini kazanabileceğini de doğrulamak zorundaydı. Ve hiç kuşkusuz doğruladı. İdeal bilinç, gerçek bilinç olanağı karşısında, o doğal bilincin hakkı kuşkudan daha çoğu değildir. Ona baştan başlayın, yalnızca doğal ışığınızı, yalnızca usunuzu izleyin, ve bilincinize gerçek, tam ve ideal biçimini verin. Şimdiki raslantısal bilinçlerinizin değil ama o gerçekliğin asıl kendiniz olduğunu görün.
1) Usun Doğru Yönetimi ve Bilimlerde Gerçeklik Arayışı İçin Yöntem Üzerine Söylem • Discours de la méthode pour bien conduire sa raison et chercher la vérite dans les sciences
2) Anlığın Yönetimi İçin Kurallar • Regulae ad directionem ingenii
3) İlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar • Meditationes de prima philosophia
Ek bilgi
İçindekiler | İçindekiler SÖYLEM KURALLAR MEDİTASYONLAR BİRİNCİ Meditasyon: Kuşku Duyulabilen Şeyler Üzerine 182 Descartes İçin Bir Yaşam Öyküsü 261 |
---|
Sadece bu ürünü satın almış olan müşteriler yorum yapabilir.
İlgili ürünler
Törebilim – 3 – Spinoza
66,00 TLTörebilim – 3 – Spinoza
66,00 TLTinin Görüngübilimi — Georg Wilhelm Friedrich Hegel
360,00 TLTinin Görüngübilimi — Georg Wilhelm Friedrich Hegel
360,00 TLTarih Felsefesi – 1 – Giriş – G. W. F. Hegel
51,00 TLG. W. F. Hegel
Tarih Felsefesi – 1 — GİRİŞ
Çeviren: Aziz Yardımlı
128 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Hegel’in Tarih Felsefesi üzerine 1822-23 ile 1830-31 arasında verdiği derslerin ilk düzenlemesi felsefecinin ölümünden sonra 1837’de Eduard Gans tarafından ‘Tüm Yapıtlar’ın [Vollständige Ausgabe] parçası olarak yayımlandı. Bundan sonra eldeki tüm gereç 1847’de öğrencilerin ders notlarını Hegel’in kendi elyazmaları ile bütünleştiren Karl Hegel tarafından bir kez daha düzenlendi. Ve bunu Georg Lasson tarafından Hegel’in yapıtlarının ‘Eleştirel Yayım’ının [Kritische Ausgabe] bir bölümü olarak hazırlanan bir başka düzenleme izledi. Tüm bu çabalar doğal olarak eldeki felsefi içeriği yalnızca dışsal olarak toparladılar ve Hegel’in Tarih Felsefesi açıktır ki bu yapısıyla ona verilebilecek son biçimi kazanmış olmaktan uzaktır. Gene de bunun nedeni yalnızca çalışmayı yayıma hazırlayanın Hegel’in kendisi olmaması değildir. Hegel yaşamı boyunca içeriği sürekli olarak geliştirdi, yeniden düzenledi ve onu ideal kurgul biçime ulaştırmaya çalıştı. Ve yalnızca Tarih Felsefesi’nin değil, ama Mantık Bilimi de içinde olmak üzere bütün bir Ansiklopedik Dizgenin bir oluş sürecinde olması Felsefe Tarihinin işinin henüz bitmediğini, Logosun insan bilincinde açınmasının henüz tamamlanmış olmadığını gösterir.
Bu çeviri Karl Hegel’in düzenlemesinden yapıldı.
Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.