Metapsikoloji – 1 – Sigmund Freud
51,00 TL 69,00 TL
Stokta yok
Stokta yok
Açıklama
Formulierungen Über die zwei Prinzipien des psychischen Geschehens
Ruhçözümleme klasiklerinden biri olan bu çok iyi bilinen deneme Freud’un sağlığı sırasında yayımlanmadı. Çalışmanın ana teması sırasıyla ruhsal yaşamın birincil ve ikincil süreçlerine egemen olan düzenleyici ilkeler (haz ilkesi ve realite ilkesi) arasındaki ayrımdır.
A NOTE ON THE UNCONSCIOUS IN PSYCHOANALYSIS
1912’de Society for Psychical Research of London (Londra Ruhsal Araştırma Toplumu) tutanaklarının “Özel Tıbbi Bölüm”üne Freud’un katkısını istedi. Bu istek bu deneme tarafından yanıtlandı. Freud’un çalışması 1912’de ilk kez İngilizce olarak Proceedings Society of Pyschical Research, Cilt 26’da (Part 66, ss. 312-18) yayımlandı. Freud tarafından İngilizce’de yazılan metnin Almanca çevirisi bir yıl sonra Int. Zeitschrift ärztl. Psychoanal. Bd. 1 (2), s. 117-23’te yayımlandı. Freud’un en önemli kuramsal yazılarından biri olan bu denemede bilinçsiz ansal süreçler kuramı ilk kez ayrıntıda geliştirilir. Burada ‘bilinçaltı’ kavramı ‘betimleyici,’ ‘dizgesel’ ve ‘dinamik’ kullanımlarında çözümlenir. Freud bu üçlü ayrımı Ego ve İd, I’inci Bölümde ve ayrıca Yeni Giriş Dersleri, 31’inci Derste yeniden ele alır.
ZUR EINFÜHRUNG DES NARZISSMUS
Viyana Ruhçözümleme Topluluğunun 10 Kasım 1909’daki bir toplantısında Freud narsissizmin öz-erotizm ve nesne-sevgisi arasında zorunlu bir ara evre olduğunu belirtti. — Çalışma Freud’un en önemli yazıları arasındadır, ve görüşlerinin evriminde dönüm noktalarından biri olarak görülür. Narsissizm konusu üzerine erken tartışmalarını toparlar ve narsissizmin eşeysel gelişimde aldığı yeri irdeler. Bunların ötesinde, Ben ve dışsal nesneler arasındaki ilişkiler üzerine daha derin sorunlara girer, ve ‘Ben-libido’ ve ‘nesne-libido’ arasındaki yeni ayrımı çizer. Dahası ‘Ben-ideali’ ve onunla ilişkili kendini-gözleme etmeni gibi kavramları getirir ve bunlar en sonunda Ego ve İd’de (1923b) ‘üst-Ben’ olarak betimlenecek olan şeyin temelini oluşturur. Çalışmada Adler ve Jung ile tartışmalar da ele alınır. Freud’un bu çalışmayı yazmadaki güdülerinden biri narsissizm kavramının Jung’un eşeysel-olmayan libido ve Adler’in ‘eril başkaldırı/masculine protest’ kavramlarına bir almaşık sunduğunu göstermekti.
TRIEBE UND TRIEBSCHICKSALE
Freud için Trieb (içgüdü) “ruhsal ve bedensel arasındaki kavramlardan biridir.” Triebrepräsentanz (içgüdü temsilcisi) bilincin nesnesi iken, “bir içgüdü, onu temsil eden tasarımın (Vorstellung) tersine, hiçbir zaman bilincin nesnesi olamaz. Dahası, bilinçaltında bile bir içgüdü tasarım yoluyla olmaksızın temsil edilemez.” Freud’un içgüdülerin sınıflandırması üzerine değişen görüşlerinin izlediği yol bu deneme için James Strachey’in sunuşunda incelenmiştir.
— Aziz Yardımlı
Avusturya İmparatorluğu’nda Freiberg’de doğan ve daha sonraki yaşamını Viyana’da geçiren Sigmund Freud (1856-1939) psikiyatride Ruhçözümleme okulunu kurdu ve insan davranışının bilinçsiz belirleyicileri üzerine büyük ölçüde tutarlı bir açıklama geliştirdi. Çok okuyan, yolculuk yapmayı ve arkeolojik nesneler toplamayı seven Freud ailesine ve dostlarına büyük bağlılık gösteren biri idi. Freud kişiliğin nörolojiye indirgenebileceğine inanan fizyolog profesör Ernst Brücke altında değerli yıllarını harcadıktan sonra bu kez de karşıt uca geçerek histerinin iyileştirilmesinde hipnoz uygulayımını kullanan Parisli psikiyatrist Charcot’ya katıldı.
Charcot’nun yanından Viyana’ya döndükten sonra Freud Martha Beryas ile evlendi ve özel olarak çalışmaya başladı. Bir süre sonra hipnozu bütünüyle gereksizleştiren özgür çağrışım yoluyla hastalarda patolojik belirtilerin nedenleri olan bilinçsiz ya da baskılanmış gerecin yeniden bilinçli olmasını sağlayabildiğini keşfetti. Bu işlemin sonucunda belirtiler ortadan kalkıyordu.
Freud sağaltım yöntemine “psikanaliz” adını verdi. Kitapları ve konferansları bir yandan ona kısa bir süre içinde büyük ün kazandırırken, öte yandan tıp topluluğunun büyük bölümü tarafından kınanmasına yol açtı. Zamanla aralarında Eugen Bleuler ve Karl Jung da olmak üzere çok sayıda parlak araştırmacı Freud’un kuramı çevresinde çalışma grupları oluşturdu. Birinci Uluslararası Psikanaliz Kongresi 1908’de Salzburg’da toplandı. 1938’de Avusturya Nazi Almanyasına katılınca Freud Viyana’dan ayrılarak son yıllarını ailesi ile birlikte Londra’da geçirdi.
Freud’un yazıları 23 ciltten oluşan The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud’da toplanmıştır. Dikkati çekici çalışmaları arasında Düşlerin Yorumu, Gündelik Yaşamın Psikopatolojisi, Totem ve Tabu, Uygarlık ve Hoşnutsuzlukları, Bir Yanılsamanın Geleceği gibi başlıklar bulunur.
Ek bilgi
İçindekiler | Ruhsal Olayların İki İlkesi Üzerine Formülasyonlar — 7 EKLER |
---|
Sadece bu ürünü satın almış olan müşteriler yorum yapabilir.
İlgili ürünler
İlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar – René Descartes
58,50 TLİlk Felsefe Üzerine Meditasyonlar – René Descartes
58,50 TLTarih Felsefesi – 4 – Germanik Dünya – G. W. F. Hegel
51,00 TLG. W. F. Hegel
Tarih Felsefesi – 4 — GERMANİK DÜNYA
Çeviren: Aziz Yardımlı
136 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Hegel’in Tarih Felsefesi’nde modern dönem Dünya-Tininin evrensel özgürlük bilincini kavraması ile belirlenir. Özgürlük ancak özgürlük bilinci evrenselliği içinde bilindiği düzeye dek kavramına uygundur. Ancak despotik Birin ya da Birilerinin özgürlüğü olmayan, ancak bütün bir insanlığı kucaklayan evrensel özgürlük, bu kavramına uygun düşen özgürlük insanlığın engelsiz gelişiminin olanağıdır. Tarih olgusal olarak ya da görgül olarak alındığında, Germanik Tin Doğunun, Helenik tinin ve Roma tininin tarihsel vargısı, Dünya-Tininin kendisine karşı verdiği ve kendisine karşı kazandığı Özgürlük kavgasının bilincidir.
Tarih Felsefesi – 4 – Germanik Dünya – G. W. F. Hegel
51,00 TLTarih Felsefesi – 2 – Doğu Dünyası: Çin, Hindistan, Persia – G. W. F. Hegel
51,00 TLG. W. F. Hegel
Tarih Felsefesi – 2 — DOĞU DÜNYASI: ÇİN, HİNDİSTAN, PERSİA
Çeviren: Aziz Yardımlı
136 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Hegel’in Tarih Felsefesi üzerine 1822-23 ile 1830-31 arasında verdiği derslerin ilk düzenlemesi felsefecinin ölümünden sonra 1837’de Eduard Gans tarafından ‘Tüm Yapıtlar’ın [Vollständige Ausgabe] parçası olarak yayımlandı. Bundan sonra eldeki tüm gereç 1847’de öğrencilerin ders notlarını Hegel’in kendi elyazmaları ile bütünleştiren Karl Hegel tarafından bir kez daha düzenlendi. Ve bunu Georg Lasson tarafından Hegel’in yapıtlarının ‘Eleştirel Yayım’ının [Kritische Ausgabe] bir bölümü olarak hazırlanan bir başka düzenleme izledi. Tüm bu çabalar doğal olarak eldeki felsefi içeriği yalnızca dışsal olarak toparladılar ve Hegel’in Tarih Felsefesi açıktır ki bu yapısıyla ona verilebilecek son biçimi kazanmış olmaktan uzaktır. Gene de bunun nedeni yalnızca çalışmayı yayıma hazırlayanın Hegel’in kendisi olmaması değildir. Hegel yaşamı boyunca içeriği sürekli olarak geliştirdi, yeniden düzenledi ve onu ideal kurgul biçime ulaştırmaya çalıştı. Ve yalnızca Tarih Felsefesi’nin değil, ama Mantık Bilimi de içinde olmak üzere bütün bir Ansiklopedik Dizgenin bir oluş sürecinde olması Felsefe Tarihinin işinin henüz bitmediğini, Logosun insan bilincinde açınmasının henüz tamamlanmış olmadığını gösterir.
Bu çeviri Karl Hegel’in düzenlemesinden yapıldı.
Mekanik (Doğa Felsefesi — I) – G. W. F. Hegel
66,00 TLG. W. F. Hegel
Mekanik
(Doğa Felsefesi — I)
Çeviren: Aziz Yardımlı
116 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Mekanik Hegel’in Felsefi Bilimler Ansiklopedisi’nde Doğa Felsefesinin birinci bölümüdür. Hegel’in kendi sözleri ile yirmi beş yıllık bir çalışmanın ürünü olan Naturphilosophie için Ekler (Zusätze) Hegel’in öğrencisi Karl Ludwig Michelet tarafından düzenlenmiştir. Michelet Hegel’in toplu yapıtlarının 1847’de yapılan ikinci yayımının düzenleyicisidir. Uzay, Zaman ve Özdek kavramlarının çözümlemesi ile başlayan Mekanik bugünlerde “Klasik Mekanik” olarak adlandırılan doğa alanının kavramsal bir çözümlemesini sunar. Genel olarak Fizik başlığı altına düşen görgül incelemeler tümevarım üzerine temellendirildikleri ölçüde gerçek bilgi olmaktan çok olasılık düzleminde kalırlar. Doğa Felsefesi bu görgül bilgiyi kavramsal bilgiye, görgül bilimi gerçek bilime yükseltme çabasıdır. Günümüzde “Bilim Felsefesi” olarak bilinen görgül denemecilik alanından ayrı olarak, Doğa Felsefesi tanıtlamayı hedefleyen yöntemli ve dizgesel bir girişimdir.
Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.