Kapalı Dünyadan Sonsuz Evrene — Alexandre Koyré
285,00 TL 380,00 TL
Stokta yok
Stokta yok
Açıklama
Alexander Koyré (1892-1964) yirminci yüzyılın en önde gelen bilim felsefecilerinden biri olarak kabul edilir. Rus kökenli olan Koyré Almanya’da bir süre Edmund Husserl ve David Hilbert ile birlikte çalıştıktan sonra Paris’e yerleşerek orada Alexandre Kojève’nin Hegel üzerine verdiği dersleri sürdürdü. 1932-1940 arasında Mısır’da Kahire Üniversitesinde dersler verdi. II. Dünya Savaşı yıllarında New York’ta yaşayan Koyré orada Platon üzerine de dersler verdi ve savaştan sonra New York’a ziyaretlerini sürdürdü. 1955-1962 arasında Princeton Üniversitesinde ve ayrıca Harvard, Yale, Chicago, Wisconsin ve Johns Hopkins Üniversitelerinde dersler verdi. Johns Hopkins’te verdiği dersler daha sonra yeniden düzenlenerek “Kapalı Dünyadan Sonsuz Evrene” başlığı altında yayımlandı (1957). Özellikle Galileo, Platon ve Isaac Newton üzerinde yoğunlaşan Koyré bu çalışmasında Cusalı Nicholas’tan Newton’a modern bilimin doğuşunu inceledi.
Ek bilgi
İçindekiler | SUNUŞ 1. Gökyüzü ve Gökler CUSALI NICHOLAS VE MARCELLUS PALINGENIUS 2. Yeni Gökbilim ve Yeni Metafizik N. KOPERNIK, TH. DIGGES, G. BRUNO, W. GILBERT 3. Yeni Metafiziğe Karşı Yeni Gökbilim JOHANNES KEPLER’İN SONSUZLUĞU REDDEDİŞİ 4. Daha Önce Hiç Görülmemiş Şeyler ve Hiç Düşünülmemiş Düşünceler DÜNYA UZAYDA YENİ YILDIZLARIN KEŞFİ VE UZAYIN ÖZDEKSELLEŞTİRİLMESİ Galileo ve Descartes 5. Belirsiz Uzam ve Sonuz Uzay DESCARTES VE HENRY MORE 6. Tanrı ve Uzay, Tin ve Özdek HENRY MORE 7. Saltık Uzay, Saltık Zaman ve Tanrı ile İlişkileri MALEBRANCHE, NEWTON, VE BENTLEY 8. Uzayın Tanrısallaştırılması JOSEPH RAPHSON 9. Tanrı ve Dünya UZAY, ÖZDEK, ETHER VE TİN Isaac Newton 10. Saltık Uzay ve Saltık Zaman TANRININ EYLEM ÇERÇEVESİ Berkeley ve Newton 11. İş-Günü Tanrısı ve Sabbath’ın Tanrısı NEWTON VE LEIBNIZ |
---|
Sadece bu ürünü satın almış olan müşteriler yorum yapabilir.
İlgili ürünler
Törebilim – 1 – Spinoza
66,00 TLTörebilim – 1 – Spinoza
66,00 TLTarih Felsefesi – 3 – Yunan ve Roma Dünyası – G. W. F. Hegel
51,00 TLG. W. F. Hegel
Tarih Felsefesi – 3 — YUNAN VE ROMA DÜNYASI
Çeviren: Aziz Yardımlı
144 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Hegel’in Tarih Felsefesi üzerine 1822-23 ile 1830-31 arasında verdiği derslerin ilk düzenlemesi felsefecinin ölümünden sonra 1837’de Eduard Gans tarafından ‘Tüm Yapıtlar’ın [Vollständige Ausgabe] parçası olarak yayımlandı. Bundan sonra eldeki tüm gereç 1847’de öğrencilerin ders notlarını Hegel’in kendi elyazmaları ile bütünleştiren Karl Hegel tarafından bir kez daha düzenlendi. Ve bunu Georg Lasson tarafından Hegel’in yapıtlarının ‘Eleştirel Yayım’ının [Kritische Ausgabe] bir bölümü olarak hazırlanan bir başka düzenleme izledi. Tüm bu çabalar doğal olarak eldeki felsefi içeriği yalnızca dışsal olarak toparladılar ve Hegel’in Tarih Felsefesi açıktır ki bu yapısıyla ona verilebilecek son biçimi kazanmış olmaktan uzaktır. Gene de bunun nedeni yalnızca çalışmayı yayıma hazırlayanın Hegel’in kendisi olmaması değildir. Hegel yaşamı boyunca içeriği sürekli olarak geliştirdi, yeniden düzenledi ve onu ideal kurgul biçime ulaştırmaya çalıştı. Ve yalnızca Tarih Felsefesi’nin değil, ama Mantık Bilimi de içinde olmak üzere bütün bir Ansiklopedik Dizgenin bir oluş sürecinde olması Felsefe Tarihinin işinin henüz bitmediğini, Logosun insan bilincinde açınmasının henüz tamamlanmış olmadığını gösterir. — Bu çeviri Karl Hegel’in düzenlemesinden yapıldı.
Tarih Felsefesi – 3 – Yunan ve Roma Dünyası – G. W. F. Hegel
51,00 TLTarih Felsefesi – 2 – Doğu Dünyası: Çin, Hindistan, Persia – G. W. F. Hegel
51,00 TLG. W. F. Hegel
Tarih Felsefesi – 2 — DOĞU DÜNYASI: ÇİN, HİNDİSTAN, PERSİA
Çeviren: Aziz Yardımlı
136 sayfa; 1. Hamur; 170 × 100 mm
Hegel’in Tarih Felsefesi üzerine 1822-23 ile 1830-31 arasında verdiği derslerin ilk düzenlemesi felsefecinin ölümünden sonra 1837’de Eduard Gans tarafından ‘Tüm Yapıtlar’ın [Vollständige Ausgabe] parçası olarak yayımlandı. Bundan sonra eldeki tüm gereç 1847’de öğrencilerin ders notlarını Hegel’in kendi elyazmaları ile bütünleştiren Karl Hegel tarafından bir kez daha düzenlendi. Ve bunu Georg Lasson tarafından Hegel’in yapıtlarının ‘Eleştirel Yayım’ının [Kritische Ausgabe] bir bölümü olarak hazırlanan bir başka düzenleme izledi. Tüm bu çabalar doğal olarak eldeki felsefi içeriği yalnızca dışsal olarak toparladılar ve Hegel’in Tarih Felsefesi açıktır ki bu yapısıyla ona verilebilecek son biçimi kazanmış olmaktan uzaktır. Gene de bunun nedeni yalnızca çalışmayı yayıma hazırlayanın Hegel’in kendisi olmaması değildir. Hegel yaşamı boyunca içeriği sürekli olarak geliştirdi, yeniden düzenledi ve onu ideal kurgul biçime ulaştırmaya çalıştı. Ve yalnızca Tarih Felsefesi’nin değil, ama Mantık Bilimi de içinde olmak üzere bütün bir Ansiklopedik Dizgenin bir oluş sürecinde olması Felsefe Tarihinin işinin henüz bitmediğini, Logosun insan bilincinde açınmasının henüz tamamlanmış olmadığını gösterir.
Bu çeviri Karl Hegel’in düzenlemesinden yapıldı.
Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.